memang pon....give me 100 reasons to actually apply the charge of this 60 cent on kepada rangkaian pengguna telefon bimbit?terutama kepada kami-kami yang bergaji sederhana, tak mampu nak kumpul duit berjuta-jutaan rupiah nak beli cincin berlian?adakah relevan this application of 60sen kepada seorang budak sekolah menengah yang sedang dibuli, hampir dirogol kehabisan kredit sebab tak mampu beli topup sebb ada surcharge 60sen?kepada mak ayah yang membanting tenaga menoreh getah siang dan malam dalam panas dan hujan untuk beli topup demi bertanya khabar anak2 yang terpaksa bekerja,merantau jauh-jauh?60sen, nampka sikit..bagi mat-mat dan mek-mek eksekutif di syarikat-syarikat gah boleh la cakap, apalah sangat 60sen...setakat i wat bayar jamban cangkung....takde rasa...tapi bak kata pepatah melayu,sikit-sikit lama lama jadi bukit...kalu dari 60sen tu dah 8 juta rakyat malaysia(SAHAJA)tak termasuk lagi indon,bangla,nepal,myanmar dan plg latest awang hitam dan amoi tanah besar yang membeli...lu pikirlah sendrik bape byk 60sen tu dikali ngan jutaan makhluk Allah atas bumi ni...Masyaallah,makin kaya tauke-tauke syarikat telekomunikasi negara dan makin cepatlah mereka menambah "cawangan-cawangan" baru pabila rakyat dan pengguna menanggung kerugian dek duit top up yang ciput dipotong oleh servis-servis "gempak" diorang yang tak putus-putus menolak walaupun dah anta message STOP ke no 63888,etc...hampeh,kurang ajar, melanggar hak pengguna..memberi pilihan yang takde pilihan kepada pengguna...tak pulak dipantau...cune renung2kan..jangan asyik ko je nak makan....orang lain pon perlu makan jugak..
No comments:
Post a Comment